Ndërmarrja italiane e ndërtimit të anijeve, Fincantieri, ka arritur një kontratë të rivlerësuar me Marinën e SHBA-së, me vlerë rreth 3 miliardë dollarë, që përfshin rreth 1 miliard dollarë kompensim, pasi kontrata fillestare e vitit 2020 për 10 fregata u reduktua në vetëm dy anije. Të dhënat mbi rivlerësimin u bënë publike më 26 nëntor, pak para mbledhjes së Këshillit të Çështjeve të Jashtme të BE-së, ku do të diskutohej mbështetja ushtarake për Ukrainën.
Sipas marrëveshjes së re, dy fregatat e klasës Constellation që janë duke u ndërtuar do të përfundojnë, ndërsa katër anije të tjera që ishin porositur më parë do të anulohet. Fregatat do të zëvendësohen me anije më të vogla për operacione amfibike dhe misione speciale, si me ekuipazh ashtu edhe pa ekuipazh. Aktualisht, dy fregatat janë vetëm 10% të përfunduara, dy vjet pas fillimit të punimeve.
Kontrata fillestare nga viti 2020 kishte një vlerë prej 5.58 miliardë dollarësh për 10 anije, ku Fincantieri fitoi përballë konkurrencës nga kompani të tjera si Austal USA dhe Navantia. Megjithatë, vetëm 795 milion dollarë ishin garantuar menjëherë. Prodhimi po realizohet tërësisht në Shtetet e Bashkuara nga një nënshkrim i Fincantieri, Marinette Marine, me një forcë pune prej 3,750 punonjësish.
Sipas Francesco Vignarca, një përfaqësues i Rrjetit Italian për Paqe dhe Çarmatje, kthimi ekonomik për Italinë është minimal, pasi të gjitha punët janë të realizuara nga punonjës amerikanë. Ai theksoi se ndihma e BE-së për prodhimin ushtarake ka dështuar në të kaluarën për të promovuar koordinimin e vërtetë në industri.
Kontrata e Fincantieri përbën një sfidë për strategjinë e mbrojtjes evropiane, sidomos në një kohë kur BE-ja po kërkon të forcojë kapacitetet mbrojtëse të vendeve anëtare. Vignarca shpreh shqetësime se kompanitë e prodhimit ushtarak kërkojnë fitime të mëdha dhe se fondet evropiane nuk do të funksionojnë si katalizatorë për krijimin e një mbrojtjeje të përbashkët evropiane.
Ky rast ngre pyetje për të kaluarën, kur dijenia evropiane është eksportuar më tej, siç është rasti i helikopterëve Agusta A129 Mangusta, të cilat u blenë nga Turqia. Fincantieri ka theksuar se prodhimi i ndërtimit të anijeve zakonisht shitet dhe jo eksportohet si dije. Cassa Depositi e Prestiti, që ka në pronësi 83% të saj, përzgjodhi të mos komentojë mbi zgjedhjet e Fincantieri.










