Në Shqipëri, debati mbi njohjen e gjinive të tjera përveç burrit dhe gruas po intensifikohet, me grupin parlamentar socialist që ka depozituar 22 amendamente për të ruajtur konceptin tradicional binar të gjinive.
Kreu i grupit socialist, Taulant Balla, i ka propozuar këto amendamente si kundërpeshë ndaj draftit të Ministrisë së Shëndetësisë, që kishte për qëllim të promovonte barazinë gjinore në të gjitha aspektet e jetës shoqërore.
Propozimet e Ballës përfshijnë ndryshimin e formulimeve të ligjit që do të shquhen për heqjen e shprehjeve që referojnë “pavarësinë nga përkatësia gjinore”, duke i zëvendësuar me formulime që theksojnë barazinë mes burrave dhe grave. Në relacionin shoqërues të projektligjit, thuhet se termat si “përkatësi gjinore” kanë qëllim të përfshijnë individë që nuk identifikohen me asnjërën prej gjinive tradicionale. Balla argumenton se kjo qasje krijon një mosharmonizim me legjislacionin aktual, i cili njeh vetëm binaritetin e gjinive.
Një tjetër pikë e rëndësishme është se Balla ka kundërshtuar argumentet që mbajnë se Shqipëria duhet të përqafojë më shumë se dy gjini, duke theksuar se njohja e personave transgender nga Gjykata e Drejtësisë e BE-së bazohet në interpretimin e diskriminimit gjinor dhe jo në njohjen e një gjinie të tretë. Ai thekson se legjislacioni aktual i BE-së për barazinë gjinore nuk parashikon njohjen e një “gjinie të tretë”.
Amendamentet e propozuara konfirmojnë se, edhe pas miratimit të ligjit, Shqipëria do të vazhdojë të njohë dy gjini: mashkullore dhe femërore.
Në këtë kontekst, Balla argumenton se kërkesa për njohjen e gjinive të tjera është një devijim nga traditat dhe normat e shoqërisë shqiptare, e cila e sheh gjininë si një ndarje binare. Kjo qasje synon të ruajë stabilitetin shoqëror dhe të evitojë çarjet në legjislacionin ekzistues.








