Tre sekonda pas ngritjes së fluturimit Air India 171, kapiteni Sumeet Sabharwal ngriti dorën e djathtë, e afroi drejt dy levave në konsolën qendrore të Boeing 787 dhe ndërpreu, me shpejtësi, furnizimin me karburant fillimisht të motorit të majtë dhe më pas të atij të djathtë.
Në atë fazë tepër delikate, me gjithë vëmendjen të përqendruar në ngjitjen sa më të shpejtë të avionit, oficeri i parë Clive Kunder — i cili në atë moment ishte piloti përgjegjës për komandimin aktiv të fluturimit — nuk mund të bënte asgjë: duart i kishte të zëna duke kontrolluar avionin.
Zëri i dallueshëm
Edhe nëse nuk e pa, Kunder me siguri e kuptoi që komandanti — i cili kishte rolin e pilotit monitorues — kishte lëvizur ndërprerëset nga “Run” në “Cutoff”: tingulli që del nga lëvizja nga lart-poshtë është i pashmangshëm. Dhe ndërsa motorët nisën të humbisnin fuqinë, siç u regjistrua edhe nga audioja e një prej kutive të zeza, filloi debati, me Kunder që pyeste vazhdimisht “pse e bëre?”, me një zë gjithnjë e më të dëshpëruar, dhe Sabharwal që për disa sekonda përpiqej të mohonte, siç ka zbuluar ekskluzivisht “Corriere” dy ditë më parë. Oficeri i parë më pas u përpoq të shpëtonte situatën, duke rindezur të dy motorët pas 10 dhe 14 sekondash. Por ishte shumë vonë.
Pikat e sqaruara tashmë
Tani është “Wall Street Journal” që konfirmon dinamikën, duke cituar zyrtarë amerikanë të njohur me përmbajtjen e skedarëve audio. Material që është dëgjuar drejtpërdrejt edhe nga Jennifer Homendy, drejtuesja e NTSB, agjencia amerikane që heton aksidentet në fushën e transportit. Një rindërtim që nga njëra anë përjashton plotësisht Boeing dhe GE Aerospace, përkatësisht prodhuesin e avionit dhe të motorëve. Por nga ana tjetër, hedh hije mbi hetuesit indianë, të cilët e kanë lënë jashtë këtë detaj në raportin paraprak.
Më 12 qershor, Boeing 787 i Air India me 242 persona në bord u rrëzua 32 sekonda pas ngritjes nga aeroporti i Ahmedabad. Ishte nisur drejt Londrës, Gatwick. Në total humbën jetën 260 persona: 241 nga ata që ndodheshin në avion (vetëm një pasagjer mbijetoi) dhe 19 të tjerë në tokë, që ndodheshin brenda një ndërtese mbi të cilën u përplas avioni. Raporti paraprak konfirmoi që tre sekonda pas ngritjes, ndërprerëset që rregullojnë rrjedhën e karburantit u kaluan nga “Run” në “Cutoff”, pa shpjeguar sesi.
Ndërprerja e qëllimshme
Siç ka zbuluar “Corriere”, është një prej pilotëve që me një veprim të qëllimshëm ndërpreu furnizimin me karburant, duke çaktivizuar motorët. Kutitë e zeza nuk lënë vend për dyshime lidhur me përgjegjësinë: ishte komandanti Sabharwal ai që nisi sekuencën që çoi në përplasjen fatale, duke ndalur karburantin. Oficeri i parë Kunder, fillimisht i befasuar nga veprimi, më pas u përfshi nga paniku, duke pyetur vazhdimisht e me dëshpërim eprorin e tij për arsyen e këtij gjesti, ndërkohë që kapiteni fillimisht e mohoi, dhe më pas mbeti në heshtje.
Kush ishin pilotët
Sabharwal, 56 vjeç, përshkruhet nga të gjithë — kolegë dhe fqinjë — si një njeri i sjellshëm, i përkushtuar ndaj të atit të sëmurë, ish-funksionar në Ministrinë e Aviacionit Civil Indian. Nuk kishte asnjë “njollë” profesionale në karrierën e tij, megjithëse ditët e fundit një pilot indian ka zbuluar se ai vuante nga depresioni. Kunder, 32 vjeç, kishte ëndërruar të bëhej pilot që fëmijë, edhe falë nënës së tij, e cila kishte punuar si asistente fluturimi për Air India./Corriere della sera