María La Ribot, koreografja e njohur, ka mbyllur karrierën e saj me një performancë të veçantë në Brusseles, në kuadër të festivalit Europalia. Ajo solli në skenë “Juana Ficción”, një portret poetik i botës së brendshme të mbretëreshës spanjolle, Joanës, e cila njihet gjithashtu si Mbretëresha e Çmendur. Kjo shfaqje thekson dhimbjet dhe vuajtjet që ajo ka përjetuar për shkak të burrave që e shqetësonin dhe shtronte pyetje mbi stigma e vazhdueshme që e shoqëron çmendurinë.
Duke u fokusuar në kompleksitetin emocional dhe psikologjik të Joanës, La Ribot arrin të krijojë një atmosferë të ngarkuar, duke na sjellë më afër mendimeve dhe ndjenjave të saj. Koreografia e saj shquhet për konceptimin e thelluar dhe për përdorimin e elementeve teatrale që mbështesin narrativën e këtij portreti. Pjesa është një reflektim mbi historinë e jetës së Joanës, dhe me anë të lëvizjeve të saj, La Ribot përcjell një mesazh të fuqishëm për vuajtjet dhe stigmat që shpesh i përjetojnë individët që preken nga çrregullimet mendore.
Shfaqja e La Ribot është një homazh për fuqinë e artit që ndihmon në shpërbërjen e tabuve shoqërore dhe promovimin e një diskutimi më të hapur mbi çështjet e shëndetit mendor. Ajo i fton shikuesit të reflektojnë mbi jetën e individëve që përballen me sfida të ngjashme me ato që përjetoi Joana, duke e bërë atë një përvojë emocionuese dhe ndërgjegjësuese.
Duke e mbyllur karrierën në këtë mënyrë, La Ribot jo vetëm që nxori në pah talentin e saj si koreografe, por gjithashtu kontribuoi në një bisedë të rëndësishme mbi çmendurinë dhe stigma që e rrethon atë. Performanca e saj është një kujtesë e fuqishme se arti ka potencialin të prekë dhe të ndikojë në shoqëri, duke na ftuar të shohim përtej dukjes dhe të kuptojmë thelbin e përvojave njerëzore.








