Një defekt mekanik në sediljen e pilotit në kohën e ngritjes duket të jetë shkaku kryesor i rrëzimit të Boeing 787 të Air India, sipas gjetjeve paraprake të Degës së Pavarur të Hetimit të Aksidenteve Ajrore (AAIB) të Indisë, të cilat u publikuan sot, më 15 qershor 2025.
Rrëzimi i avionit në një konvikt ku po qëndronin studentët e mjekësisë vrau 241 nga 242 persona që ndodheshin në bord.
Viktima mbetën edhe persona që ndodheshin në tokë në momentin e rrëzimit dhe nurmi total i të vdekurve ka shkuar në 270.
Karrigia “fatale”
Siç thuhet në raport, ndërsa avioni ishte në fazën e rrotullimit ngritjes, sedilja e pilotit rrëshqiti menjëherë prapa për shkak të një defekti në mekanizmin e bllokimit të shinave.
Pesha e trupit të tij në mënyrë të pavetëdijshme i tërhoqi levat e shtytjes drejt pozicionit “boshe”, duke shkaktuar një ulje të menjëhershme të fuqisë së motorit.
Bashkëpiloti u përpoq t’i kthente kontrollet në fuqi të plotë, por nuk mundi të kapërcente peshën dhe pozicionin e trupit të pilotit, i cili tani po ushtronte presion mbi levat.
Sekuenca kohore
Korelacioni i të dhënave nga regjistruesi i fluturimit (FDR) dhe kutia e zezë (CVR) regjistron me saktësi sekondat kritike:
• +12”: Fillimi i rrotullimit. Sedilja rrëshqet ndjeshëm prapa.
• +15”: Kontrollet e shtytjes tërhiqen prapa. Bashkëpiloti bërtet: “Rënia e shtytjes!”
• +18”: Kapiteni thërret: “Pozicioni im!”.
• +26”: Bashkëpiloti përpiqet të rivendosë shtytjen. Avioni ka arritur tashmë 214 metra dhe po ndalet.
• +38”: Përplasja.
Faktorë plotësues
Hetimi identifikon gjithashtu kushte të tjera që kontribuan në pamundësinë për të rifituar kontrollin:
• Temperatura e ambientit arriti në 43°C, duke kufizuar performancën e motorëve.
• Nuk kishte komandë GO-AROUND ose STAB TRIM nga anëtarët e ekuipazhit.
• Levat e shtytjes në Boeing 787 nuk kanë një mekanizëm sigurie “bllokimi i peshës” ose “parandalimi i çift rrotullues të kundërt”.
Raporti paraprak mobilizoi menjëherë autoritetet ndërkombëtare të aviacionit:
• FAA dhe EASA lëshuan një urdhër për një inspektim urgjent të të gjitha vendeve të pilotëve në Boeing 787 brenda 72 orëve.
• Air India po ndalon fluturimet në tokë për 12 avionë me histori të ngjashme mirëmbajtjeje.
• Boeing njoftoi një ridizajnim të mekanizmit të bllokimit të vendeve dhe një modifikim të forcës së rezistencës në shufrat shtytëse, të cilat do të hyjnë në fuqi në tremujorin e tretë të vitit 2026. Raporti i plotë teknik mbi aksidentin pritet të publikohet më 30 korrik 2025. Një konferencë ndërkombëtare mbi sigurinë në kabinën e pilotit është planifikuar për gusht 2025.