Viti 2025 ka qenë tashmë një nga vitet më vdekjeprurëse për aviacionin, me 49 aksidente, disa prej të cilave komerciale dhe më shumë se 250 vdekje. Midis tyre, përplasja e një aeroplani të American Airlines me një helikopter ushtarak dhe rrëzimi i fundit i një fluturimi nga India në Londër. Pasagjerët po fillojnë të pyesin veten nëse fluturimi është më i sigurt?
Shawn Pruchnicki, një ish-pilot i Delta Connection dhe tani ekspert në hetimet e aksidenteve ajrore, nuk është i befasuar nga frekuenca në rritje: ‘Nuk ishte çështje ‘nëse’, por ‘ku’ dhe ‘kur’ ”, thotë ai për përplasjen mbi Uashington. Si profesor asistent në Universitetin Shtetëror të Ohajos, ai kujton një përplasje gati të humbur në JFK: “Ne refuzuam të kalonim pistën, edhe pse na u dha leja. Disa sekonda më vonë, një Boeing 747 kaloi me shpejtësi pranë nesh. Nëse do t’i kishim ndjekur udhëzimet, do të ishim përplasur.”
Pruchnicki jep alarmin për dy probleme kryesore
Mungesë kronike e kontrollorëve të trafikut ajror : “Ata janë të rraskapitur dhe e dinë se një gabim mund të kushtojë jetë njerëzish“, thotë ai.
Punësimi i pilotëve me më pak përvojë: “Linjat ajrore po promovojnë pilotë me kohë të pamjaftueshme fluturimi për të plotësuar boshllëqet. Kjo rrit rrezikun”, shton ai.
Edhe pse një nivel sigurie mbetet i paqartë, ai paralajmëron se “zona i sigurisë” po zvogëlohet. ” Ne kemi nevojë për investime në teknologji që do të rrisin, jo do ta zëvendësojnë, faktorin njerëzor.” Rreziku nuk lind nga një gabim i izoluar, por nga një sistem nën presion: mungesë personeli, trajnim i kufizuar dhe trafik në rritje në qiell.