Brukseli po përballet sërish me sfida të reja politike në Evropën Qendrore, pas zhvillimeve të fundit në Hungari dhe Sllovaki, dhe tani me rikthimin e Andrej Babiš si kryeministër i Republikës Çeke.
Pas fitores së tij zgjedhore, Presidenti Petr Pavel refuzoi të miratonte menjëherë emërimin e Babišit, duke e kushtëzuar atë me transferimin e konglomeratit të tij të madh kimiko-ushqimor, Agrofert, te administratorë të pavarur.
Për të krijuar një shumicë qeverisëse, Babiš ka ftuar në koalicion partinë Motoristët, e njohur për skepticizmin e saj ndaj politikave klimatike, si dhe SPD, një parti euroskeptike dhe kundërshtare e NATO-s. Kjo ka ngritur shqetësime te kritikët, të cilët pyesin nëse ai mund të shndërrohet në një version të ri të Viktor Orbán. Por ekspertët theksojnë se krahasimi nuk qëndron: Orbán shihet si ideolog, ndërsa Babiš si një menaxher pragmatik që përshtat retorikën me opinionin publik.
Kabineti i ri përfshin 16 ministra: partia Motoristët merr katër poste, SPD tre, ndërsa Babiš ka siguruar nëntë ministri kyçe për njerëzit e tij të afërt. Kjo lëvizje, sipas analistëve, i jep atij kontrollin e nevojshëm për të frenuar elementet më radikale brenda koalicionit.
Në qëndrimet e tij publike, Babiš shprehet me tone kritike për mbështetjen ndaj Ukrainës, por ekspertët besojnë se ai nuk do të pengojë shitjen e armëve çeke drejt Kievit, duke qenë se industria e mbrojtjes mbetet një sektor shumë fitimprurës.
Sa i përket politikave klimatike, pritet që ai të luftojë për zbutjen e disa prej standardeve të “Green Deal”-it evropian—jo domosdoshmërisht nga bindje ideologjike, por për të mbrojtur industrinë çeke të automobilave, që përfaqëson rreth 10% të PBB-së së vendit.









