Një valë videosh virale në TikTok po trondit botën e modës luksoze, duke zbuluar sesi shumë nga produktet ikonike të markave të njohura ndërkombëtare – si Hermès, Lululemon, Birkenstock apo Fila – prodhohen në Kinë dhe mund të blihen drejtpërdrejt nga fabrikat për një pjesë të vogël të çmimit zyrtar.
Në qendër të këtij trendi janë çanta si Birkin të markës Hermès, të cilat në dyqane kushtojnë deri në 34,000 dollarë, por që, sipas prodhuesve kinezë, realizohen për rreth 1,400 dollarë me të njëjtat materiale dhe mjeshtëri, por pa logon.
“90% e çmimit është vetëm për emrin,” thuhet në një video që ka marrë miliona shikime.
Ky fenomen, i njohur si “direct-from-factory”, po sfidon seriozisht mitin e luksit tradicional dhe marzhet e larta të fitimit në këtë industri. Gjenerata Z dhe blerësit më të rinj po tregojnë një prirje të fortë drejt cilësisë dhe aksesueshmërisë, në vend të emrit të markës.
Tensionet tregtare pas trendit
Përtej fenomenit konsumator, ky trend lidhet edhe me luftën tregtare SHBA-Kinë. Me tarifa që arrijnë deri në 145% në SHBA dhe 125% në Kinë, prodhuesit kinezë po i drejtohen drejtpërdrejt konsumatorëve përmes platformave sociale dhe shitjeve online, duke anashkaluar rrjetet tradicionale të shitjes.
Në rrjetin X (ish-Twitter), një përdorues komentoi:
“TikTok-u kinez po na tregon të vërtetën pas markave të mëdha – dhe na sugjeron të blejmë më lirë, direkt nga burimi.”
Nga çantat tek atletet: gjithçka “Made in China”
Krahas çantave, përdorues të TikTok kanë zbuluar këpucë Birkenstock për një të katërtën e çmimit, bluza Lululemon 100 dollarëshe të shitura për vetëm 5–6 dollarë, si dhe produkte të tjera “luksoze” që duken identike me origjinalet.
Prodhuesit kinezë po përpiqen të ndryshojnë perceptimin për “Made in China”, duke publikuar video transparente të proceseve të prodhimit, duke theksuar materialet cilësore dhe punën artizanale që shkon pas çdo produkti.
Disa fabrika ofrojnë transport ndërkombëtar falas dhe madje mbulim të tarifave doganore, duke e bërë blerjen edhe më tërheqëse për konsumatorët globalë.
A po shembet miti i luksit?
Ndërsa çmimet në Perëndim vazhdojnë të rriten dhe konsumatorët bëhen më të vetëdijshëm, gjithnjë e më shumë njerëz po e shtrojnë pyetjen:
“A ka ende kuptim të paguajmë mijëra për një emër, kur mund të marrim të njëjtin produkt për një të dhjetën e çmimit?”
TikTok po shndërrohet në një arenë globale ku po sfidohet jo vetëm marketingu tradicional, por edhe vetë koncepti i luksit.